KROKODYLE ŁZY wg Alltid

KROKODYLE ŁZY –nalewka imbirowa wg Alltid
na 1 l słoik
8 plasterków świeżego korzenia imbiru wielkości cytryny
2 duże cytryny( wyciśnięty sok z cytryn i skórki cytrynowe bez albedo/ białego )
5 łyżek miodu ( ja dodałam miód nawłociowy )
3/4 l alkoholu ok. 45° ze spirytusu

Imbir pokroić w plastry. Cytryny obrać ze skórki, wycisnąć sok. Skórki obrać z albedo.
Wszystko wrzucić do słoja, dodać miód lub cukier, zalać alkoholem.
Wstrząsać.
Po 2-3 miesiącach usunąć skórki.
Wstrząsać i odstawić na 12 miesięcy . Przefiltrować. Stosowałam tylko miód i dopiero butelkowałam i filtrowałam po 12 miesiącach.
W przepisach piszą: czekać 2 miesiące!? Ja czekałam 12!

Po 3 latach jest nadal pyszny i zdrowy!
Jaki smaczny jest teraz ten imbir w 2015 r.
Chorzy mogą leczyć się wcześniej i zrobić zapasy!

Zawsze mam przygotowany wcześniej alkohol ze spirytusu, bo musi się “przegryźć”.
Mieszam wodę przegotowaną, zimną ze spirytusem 1:1.
Na oko wszystko robię, więc jest ok. 45% oraz ok.1l
krokodyle łzykrokodyle łzy1

Leave a comment